Aantoonbaar >20% besparing op onderhoud

Planmatig onderhoud

Onze roots zijn vergroeid met het schildersambacht, dat wij nog steeds met volle passie uitvoeren. De laatste 10 jaar hebben wij dit vak in ons bedrijf naar een hoger niveau weten te brengen. Zo kunnen wij met onze resultaatgerichte aanpak besparingen van meer dan 20% realiseren op je onderhoudsbegroting. Hiervoor hebben we systemen ontwikkeld om onderhoud en renovatie te ontwerpen, te realiseren en te beheren met garantie op rendement, kwaliteit en hoge klanttevredenheid. Dit doen wij voor enkel alleen schilderwerk t/m complete schilrenovatie.
Resultaatgericht samenwerken is de basis van waaruit wij werken. Diverse projecten en samenwerkingsverbanden hebben bewezen dat we met deze aanpak een gemiddelde besparing kunnen realiseren van 20% over twee onderhoudscycli, met garantie op kwaliteit, bewonerstevredenheid en budgetzekerheid. Lean & mean! Dit is zelfs nog exclusief interne procesbesparing bij de opdrachtgever.

>20% besparing t.o.v. traditioneel onderhoud

>20% besparing t.o.v. traditioneel onderhoud

Beloftes

budgetzekerheid_def.png

Budgetzekerheid

Tevredenbewoners_def.png

Tevreden klanten en bewoners

kpis_def.png

Garanties op KPI's

20procentgoedkoper_def.png

>20% besparing

Heeft u vragen over planmatig onderhoud?

Neem dan contact op met

 

Marcel Copier

planmatig onderhoud

040 250 1999

marcel@caspardehaan.nl

Gerelateerde blogs

 
16okt

​Gewoon de goede dingen doen. Normaal toch?

Wij volgen al een tijd het gedachtengoed van de The Natural Step’ (TNS). Klinkt mooi, maar hoe doen we dat nu in de praktijk?  Eigenlijk zoals je wel mag verwachten: op een heel natuurlijke manier. Door vaklieden uit de buurt in te zetten, die op de fiets kunnen komen. Door met kruiwagens te werken in plaats van met busjes en vrachtwagens, door centraal in de wijk een container neer te zetten voor alle betrokkenen. Door mensen in te zetten die een steuntje in de rug kunnen gebruiken… Kortom, door allerlei doodnormale dingen te doen. Daar zijn we namelijk goed in. We legden onze TNS-aanpak vast in een leuk boekwerkje, over de renovatie van 224 Airey-woningen die we uitvoerden voor Woonbedrijf in Eindhoven. Je vindt het hier. 

 
10okt

​Splinternieuw operatiecomplex MMC in de verf gezet

Wat een schitterende klus, het compleet schilderen van het splinternieuwe OK-gebouw voor Maxima Medisch Centrum in Veldhoven! Een bijzonder zorggebouw van 8000 m2, waar veel mensen uit de regio gebruik van zullen maken in de toekomst. Met een team van 6 man schilderden we het nieuwe operatiecomplex, van binnen en van buiten. Een onalledaagse klus in opdracht van bouwcombinatie VOF Strukton Worksphere/Carebuilders, een samenwerkingsverband van Strukton, Heerkens van Bavel en Bouwbedrijf Berghege. Toon van Beers, werkzaam bij het Bouwbureau afdeling Vastgoed & Huisvesting van het Máxima Medisch Centrum (MMC): ‘In 2017 is gestart met de bouw van dit nieuwe operatiecomplex. De nieuwbouw omvat drie verdiepingen met een totaal vloeroppervlakte van circa 8.000 vierkante meter. Medio oktober 2018 neemt MMC de nieuwbouw in gebruik. De officiële opening van het nieuwe complex staat gepland op 22 november.’ Deze opdracht was een mooi tussendoortje voor onze schilders. MMC is een oude bekende waarvoor al heel lang het planmatig schilderwerk verzorgen. Dat we ook in aanmerking komen voor deze bijzonder opdracht is een bevestiging dat ons werk nog steeds bijzonder gewaardeerd wordt. Erg prettig om te ervaren. Onderhoud loopt gewoon gesmeerd ‘Vorig jaar hebben we een onderhoudscontract voor 5 jaar afgesloten met Caspar de Haan onderhoud & renovatie’, vervolgt Toon van Beers. ‘Voordien is het onderhoud telkens aanbesteed via ons eigen puntensysteem. Caspar de Haan kwam hier steevast als beste uit de bus. Ze werken al sinds de jaren ’80 van de vorige eeuw voor ons en zijn goed ingevoerd in het werken in deze medische omgeving met al haar specifieke eisen.’ Volgens het contract komt al het schilderwerk aan de buitenzijde van het MMC aan de beurt. ‘Goede communicatie met de afdelingen over planning in combinatie met de jarenlange ervaring van de mensen van Caspar de Haan, zorgt ervoor dat het proces gewoon gesmeerd loopt. Zij kennen ons bedrijf door en door en gaan goed om met gevoeligheden in het proces van een ziekenhuis. De medische zorgverlening moet altijd doorgaan, ongeacht onderhoudswerkzaamheden. Dat is voor de mensen van Caspar de Haan vanzelfsprekend.’

 
24sep

Grote betrokkenheid bewoners bij renovatie Wambacherhof

Het zit nu eenmaal in ons DNA: goed luisteren naar bewoners, ze persoonlijk betrekken bij de renovatie en hun wensen vertalen. Geweldig dat dit meteen merkbaar is in de wijk. Onlangs samen met bewoners en opdrachtgever Antares een redelijk unieke kick-off gehad van de verduurzaming van Wambacherhof in Tegelen. De keukentafelgesprekken met de bewoners, die we samen met de woonconsulent van Antares hadden, realiseerden maar liefst 100% deelname. Dat was ook te merken tijdens de kick-off. Wat een sfeer!  Hoge bewonerstevredenheid daar gaan we altijd voor, minimaal een 8! Na de gezellige onthulling van het bouwbord, zijn we nu gewoon lekker aan het werk in goede afstemming met de buurt.   Wat doen we allemaal op Wambacherhof? Naast de esthetische aspecten van de facelift ligt de nadruk op verduurzaming. Het project omvat de renovatie en verduurzaming van 42 gestapelde en 10 eengezinswoningen. Energetisch van Label C-D naar Label A+ of zelfs A++. Hierbij vervangen we onder meer de daken door daken met een zeer hoge isolatiewaarde. Aansluitend plaatsen we zonnepanelen. Alhoewel we de laatste jaren veel ervaring en een reputatie hebben opgebouwd in energetische verduurzaming, blijven onze mensen vooral nieuwsgierig en volgen ze duurzame innovaties waar mogelijk. Ontdekken, informatie uitwisselen, uitproberen en samen verbeteren, dat is de aard van het beestje…

 
18sep

​Onderhoud op Champions League-niveau

Zeg nou zelf, het is toch heerlijk om te kunnen werken voor bekenden? Buren, familie, relaties van collega’s, leden van ondernemersverenigingen, noem maar op… En als je dan ook nog als fanatieke supporters kunt werken voor je ‘eigen’ PSV, onze voetbalclub, dan geeft dat echt wel een Champions League-gevoel. Onderhoud aan een wel heel bijzonder vastgoedobject: het Philips Stadion. Dit stadion moet, net als de selectie van PSV, altijd in topconditie zijn. Onderhoud op hoog niveau dus. letterlijk ook, want we gebruiken hier hoogwerkers tot wel 40 meter hoogte. In overleg met opdrachtgever BAM Bouw en Techniek, de vaste partner van PSV voor bouw en onderhoud, zorgen we samen voor een mooi resultaat. Best wel een uitdaging: de enorme gevels reinigen, de grote panelen schilderen, de vele meters kozijn en de draagconstructie – in de felrode PSV-kleur. Vorig jaar is onderhoud uitgevoerd aan de stadskant van het Philips stadion, nu zijn we bezig met de zuidkant (hoofdingang). Eind september is de klus geklaard en staat het stadion er weer op en top bij. Een mooie binnenkomer, als wij de volgende Champions League-wedstrijd bijwonen als supporters!

 
10sep

DUBBEL JUBILEUM DAF

DAF Trucks bestaat 90 jaar – en Caspar de Haan werkt 90 jaar voor DAF!  Een mooi moment om even stil te staan bij onze oudste industriële klant. In 1928 begon Hub van Doorne een kleine constructiewerkplaats aan de Tongelresestraat 27 in Eindhoven. Hij verrichtte las- en smeedwerk voor lokale bedrijven, zoals Philips. In 1932 ging het bedrijf aanhangwagens maken. Zo ontstond Van Doorne's Aanhangwagen Fabriek, kortweg DAF. Onze toenmalige directeur (Cas VI, zie ook https://www.caspardehaan.nl/historie) leverde van meet af aan verf en glas aan Hub en Wim van Doorne. Ze huurden hem ook in voor schilderwerk en onderhoud. Een paar Caspars later Latere opvolger en kleinzoon Cas VIII (foto): “DAF is een fantastisch bedrijf om voor te werken. Onze relatie bleef al die jaren bestaan. Terwijl we zeker niet het enige schilder- en onderhoudsbedrijf zijn dat voor DAF werkt. Je moet je keer op keer bewijzen; goed werk leveren tegen scherpe condities. Tot op heden slagen we daar altijd in. Zelf liep ik tijdens mijn studietijd, eind jaren 60, stage op diverse DAF-afdelingen. Bij de lakstraat, op de spuitafdeling voor onder andere Leopardtanks, en later ook in Born als spuiter van de bekende DAF-personenauto’s met 'het pientere pookje'.” Sinds 2009 staat Cas IX aan het roer van de onderneming, die alsmaar verder uitgroeit tot een zeer modern, innovatief onderhoud en renovatie bedrijf. Door en door Tino Schellekens, manager Sites & Buildings bij DAF: “Het is heel prettig werken met partners die wij door en door kennen en visa versa. Zelf ben ik vanuit mijn functie al ruim 12 jaar verantwoordelijk voor projectmatig en groot onderhoud van de gebouwen. De afdeling ‘maintenance’ regelt storingen, glasbreukherstel, klein schilderwerk en andere bijzondere werkzaamheden. Dit is de afdeling met het meeste contact met de mensen van Caspar de Haan. Vanuit onze afdeling gaat het vooral om het projectmatig schilderen en vervangen van puien, projecten op gebied van veiligheid, et cetera. Bij ver- en nieuwbouwprojecten lopen dit soort werkzaamheden doorgaans rechtstreeks via de aannemer, maar daar zijn de lijnen kort en zien we Caspar de Haan ook vaak terug. We maken onderscheid tussen de grote projecten met een jaarbudget en het lopende budget voor noodzakelijk onderhoud en modificatie van vastgoed.” Strakke planning en veiligheid voorop Centraal staat dat de productie bij DAF niet verstoord kan en mag worden. Waar mogelijk voeren we dus onderhoud uit tijdens de productie. Als productielijnen toch stilstaan, bijvoorbeeld vanwege vervanging, maken we van de gelegenheid gebruik voor onderhoud en schoonmaak in de fabriekshallen. Ook tijdens bedrijfssluiting vinden onderhoudswerkzaamheden plaats. Grootonderhoud bij DAF bestaat onder meer uit schilderwerk en onderhoud aan kozijnen. We reinigen de spanten en andere ‘hoge’ delen van de productiehallen en waar nodig schilderen we ze. Onlangs voeren we hiervoor een succesvolle pilot uit, zonder productiestilstand. Tino Schellekens: “Werkzaamheden tijdens de productie zijn zeker mogelijk maar moeten zeer goed worden voorbereid en strak gepland, veiligheid staat hier altijd voorop. De mensen van Caspar de Haan hebben veel ervaring om dit in goede banen te leiden, dit vereist echt specifieke kennis en ervaring.” Een match “Het DAF-terrein bestaat uit meer dan 100 hectare met ruim 350.000 m2 gebouwen van recent tot redelijk gedateerd. Vanuit Sites & Buildings en Maintenance proberen wij het onderhoud zo goed mogelijk te stroomlijnen en ook om de buitenkant van het complex visueel in de DAF-stijl en kleurstelling te houden. Caspar de Haan denkt hier altijd proactief in mee. Kwaliteit is soms ook net iets meer leveren dan gevraagd! Zoals meedenken, alternatieven bieden en initiatief nemen, zaken die we bij huisleverancier Caspar de Haan vaak zien en waarderen. Natuurlijk moeten ze zich, net als alle leveranciers, keer op keer bewijzen, met goede plannen komen en altijd concurrerend aanbieden. Ze werken inmiddels 90 jaar voor DAF dus een match is er absoluut.”  

 
04sep

Caspar de Haan Academy

“Onze werkprocessen veranderen écht heel snel, door ontwikkelingen als resultaatgericht samenwerken en nieuwe technieken. En ondertussen groeit ons bedrijf ook nog eens als kool.” Aan het woord is Roy van Bavel, cursuscoördinator bij de Caspar de Haan Academy. Een eigen bedrijfsvakschool die eind vorig jaar is opgericht, om zelf vakmensen op te kunnen leiden en bij te scholen. “Zodat we een antwoord hebben op de enorme vraag naar goed opgeleide vakmensen.” Leerzaam en leuk “De eerste lesmodule die de vakmensen bij de Academy konden volgen was een training in houtrotherstel, glas plaatsen en onderhoudsschilderwerk. In juni volgden de modules twee en drie. In Tilburg ging een groep deelnemers aan de slag met het spuiten van kozijnen met verf op waterbasis. Een andere groep kreeg in Den Bosch – op onze vaste Academy-locatie – les in het aanbrengen van coatings op vloeren. Na een gezamenlijke lunch wisselden de groepen van onderwerp en locatie. Niet alleen leerzaam dus, maar ook leuk.” Voor nieuwe én huidige medewerkers “Onze Academy richt zich op training van nieuwe werknemers en bijscholing van huidige medewerkers”, vervolgt Roy. “Mooi om te zien hoe leergierig en enthousiast ze allemaal zijn! En ze dragen zelf al nieuwe onderwerpen aan voor de volgende sessies. Meestal werken wij met schilders in opleiding, die in de praktijk samenwerken met een leermeester. Ze komen met zijn tweeën naar onze Academy en werken met elkaar aan de opdrachten. Dat geeft binding en een nog betere samenwerking op de werkvloer.” Over het vervolg: “Onze mensen geven zelf aan wat ze nog willen leren of verder willen ontwikkelen. Op basis daarvan vullen we de komende lesmodules in. In het najaar is de derde sessie. Onderwerpen die op de rol staan zijn onder meer schuurprogramma’s, meetapparatuur, timmeren, isoleren en aanbrengen van brandveiligheidsvoorzieningen.” Het gaat niet alleen om opleiden en bijscholen bij de Caspar de Haan Academy: doel is ook om de inzetbaarheid te verbeteren van medewerkers. Per vakgebied kunnen deelnemers hun kennis en vaardigheden verbeteren. De lesmodules zijn toegespitst op eigen productkeuzes en worden ondersteund door geselecteerde toeleveranciers. De Caspar de Haan Academy sluit naadloos aan op de bestaande opleidingen van reguliere schildersvakscholen.