Realtime meekijken in de cloud

24/7 Gebouwen Service

7 Dagen per week, 24 uur per dag, 365 dagen per jaar verwerken wij zo’n 8.000 reparatieverzoeken.
24/7 vergt een uiterst efficiënte inrichting van je proces. Wij hebben hiervoor een ‘State-of-the-art’ order-intake, digitale planning en werkwijze. Dit allemaal zonder concessies te doen als het gaat om service, kwaliteit, inzet en flexibiliteit. Zowel opdrachtgevers, medewerkers als partners kunnen realtime meekijken en hebben direct inzicht in de status van de bonnen. Heel overzichtelijk, helder en vooral prettig. 
Iedere melding, telefonisch of digitaal, wordt direct gepland en omgezet in een digitale werkbon. Onze servicemedewerkers ontvangen de orders online op hun tablet, waar verder ook alle gegevens als reistijd, werkuren, oplevering, communicatie, afspraken en oplevering met huurders c.q. gebruikers op worden bijgehouden. Als opdrachtgever ontvang je periodiek rapportages en online kan op ieder gewenst moment realtime mee worden gekeken naar de (financiële) status van orders.

24/7 Gebouwen service

‘State-of-the-art’ order-intake, digitale planning en werkwijze

‘State-of-the-art’ order-intake, digitale planning en werkwijze

Beloftes

100procentdigitaal.png

100% digitaal Real-time (financiële) status info

managementrapporten_def.png

Management rapportages afgestemd op het proces

bewonersaandeknoppen.png

Bewoners aan de knoppen

vraaggestuurd.png

Vraag gestuurd in de serie van 1

Heeft u vragen over 24/7 gebouwen service?

Neem dan contact op met een van de onze experts op dit gebied

 

Marcel vd Schoot

service afdeling

040 250 1999

marcels@caspardehaan.nl
 

Peter Das

service afdeling

040 250 1999

peter@caspardehaan.nl

Gerelateerde blogs

 
24sep

Grote betrokkenheid bewoners bij renovatie Wambacherhof

Het zit nu eenmaal in ons DNA: goed luisteren naar bewoners, ze persoonlijk betrekken bij de renovatie en hun wensen vertalen. Geweldig dat dit meteen merkbaar is in de wijk. Onlangs samen met bewoners en opdrachtgever Antares een redelijk unieke kick-off gehad van de verduurzaming van Wambacherhof in Tegelen. De keukentafelgesprekken met de bewoners, die we samen met de woonconsulent van Antares hadden, realiseerden maar liefst 100% deelname. Dat was ook te merken tijdens de kick-off. Wat een sfeer!  Hoge bewonerstevredenheid daar gaan we altijd voor, minimaal een 8! Na de gezellige onthulling van het bouwbord, zijn we nu gewoon lekker aan het werk in goede afstemming met de buurt.   Wat doen we allemaal op Wambacherhof? Naast de esthetische aspecten van de facelift ligt de nadruk op verduurzaming. Het project omvat de renovatie en verduurzaming van 42 gestapelde en 10 eengezinswoningen. Energetisch van Label C-D naar Label A+ of zelfs A++. Hierbij vervangen we onder meer de daken door daken met een zeer hoge isolatiewaarde. Aansluitend plaatsen we zonnepanelen. Alhoewel we de laatste jaren veel ervaring en een reputatie hebben opgebouwd in energetische verduurzaming, blijven onze mensen vooral nieuwsgierig en volgen ze duurzame innovaties waar mogelijk. Ontdekken, informatie uitwisselen, uitproberen en samen verbeteren, dat is de aard van het beestje…

 
18sep

​Onderhoud op Champions League-niveau

Zeg nou zelf, het is toch heerlijk om te kunnen werken voor bekenden? Buren, familie, relaties van collega’s, leden van ondernemersverenigingen, noem maar op… En als je dan ook nog als fanatieke supporters kunt werken voor je ‘eigen’ PSV, onze voetbalclub, dan geeft dat echt wel een Champions League-gevoel. Onderhoud aan een wel heel bijzonder vastgoedobject: het Philips Stadion. Dit stadion moet, net als de selectie van PSV, altijd in topconditie zijn. Onderhoud op hoog niveau dus. letterlijk ook, want we gebruiken hier hoogwerkers tot wel 40 meter hoogte. In overleg met opdrachtgever BAM Bouw en Techniek, de vaste partner van PSV voor bouw en onderhoud, zorgen we samen voor een mooi resultaat. Best wel een uitdaging: de enorme gevels reinigen, de grote panelen schilderen, de vele meters kozijn en de draagconstructie – in de felrode PSV-kleur. Vorig jaar is onderhoud uitgevoerd aan de stadskant van het Philips stadion, nu zijn we bezig met de zuidkant (hoofdingang). Eind september is de klus geklaard en staat het stadion er weer op en top bij. Een mooie binnenkomer, als wij de volgende Champions League-wedstrijd bijwonen als supporters!

 
10sep

DUBBEL JUBILEUM DAF

DAF Trucks bestaat 90 jaar – en Caspar de Haan werkt 90 jaar voor DAF!  Een mooi moment om even stil te staan bij onze oudste industriële klant. In 1928 begon Hub van Doorne een kleine constructiewerkplaats aan de Tongelresestraat 27 in Eindhoven. Hij verrichtte las- en smeedwerk voor lokale bedrijven, zoals Philips. In 1932 ging het bedrijf aanhangwagens maken. Zo ontstond Van Doorne's Aanhangwagen Fabriek, kortweg DAF. Onze toenmalige directeur (Cas VI, zie ook https://www.caspardehaan.nl/historie) leverde van meet af aan verf en glas aan Hub en Wim van Doorne. Ze huurden hem ook in voor schilderwerk en onderhoud. Een paar Caspars later Latere opvolger en kleinzoon Cas VIII (foto): “DAF is een fantastisch bedrijf om voor te werken. Onze relatie bleef al die jaren bestaan. Terwijl we zeker niet het enige schilder- en onderhoudsbedrijf zijn dat voor DAF werkt. Je moet je keer op keer bewijzen; goed werk leveren tegen scherpe condities. Tot op heden slagen we daar altijd in. Zelf liep ik tijdens mijn studietijd, eind jaren 60, stage op diverse DAF-afdelingen. Bij de lakstraat, op de spuitafdeling voor onder andere Leopardtanks, en later ook in Born als spuiter van de bekende DAF-personenauto’s met 'het pientere pookje'.” Sinds 2009 staat Cas IX aan het roer van de onderneming, die alsmaar verder uitgroeit tot een zeer modern, innovatief onderhoud en renovatie bedrijf. Door en door Tino Schellekens, manager Sites & Buildings bij DAF: “Het is heel prettig werken met partners die wij door en door kennen en visa versa. Zelf ben ik vanuit mijn functie al ruim 12 jaar verantwoordelijk voor projectmatig en groot onderhoud van de gebouwen. De afdeling ‘maintenance’ regelt storingen, glasbreukherstel, klein schilderwerk en andere bijzondere werkzaamheden. Dit is de afdeling met het meeste contact met de mensen van Caspar de Haan. Vanuit onze afdeling gaat het vooral om het projectmatig schilderen en vervangen van puien, projecten op gebied van veiligheid, et cetera. Bij ver- en nieuwbouwprojecten lopen dit soort werkzaamheden doorgaans rechtstreeks via de aannemer, maar daar zijn de lijnen kort en zien we Caspar de Haan ook vaak terug. We maken onderscheid tussen de grote projecten met een jaarbudget en het lopende budget voor noodzakelijk onderhoud en modificatie van vastgoed.” Strakke planning en veiligheid voorop Centraal staat dat de productie bij DAF niet verstoord kan en mag worden. Waar mogelijk voeren we dus onderhoud uit tijdens de productie. Als productielijnen toch stilstaan, bijvoorbeeld vanwege vervanging, maken we van de gelegenheid gebruik voor onderhoud en schoonmaak in de fabriekshallen. Ook tijdens bedrijfssluiting vinden onderhoudswerkzaamheden plaats. Grootonderhoud bij DAF bestaat onder meer uit schilderwerk en onderhoud aan kozijnen. We reinigen de spanten en andere ‘hoge’ delen van de productiehallen en waar nodig schilderen we ze. Onlangs voeren we hiervoor een succesvolle pilot uit, zonder productiestilstand. Tino Schellekens: “Werkzaamheden tijdens de productie zijn zeker mogelijk maar moeten zeer goed worden voorbereid en strak gepland, veiligheid staat hier altijd voorop. De mensen van Caspar de Haan hebben veel ervaring om dit in goede banen te leiden, dit vereist echt specifieke kennis en ervaring.” Een match “Het DAF-terrein bestaat uit meer dan 100 hectare met ruim 350.000 m2 gebouwen van recent tot redelijk gedateerd. Vanuit Sites & Buildings en Maintenance proberen wij het onderhoud zo goed mogelijk te stroomlijnen en ook om de buitenkant van het complex visueel in de DAF-stijl en kleurstelling te houden. Caspar de Haan denkt hier altijd proactief in mee. Kwaliteit is soms ook net iets meer leveren dan gevraagd! Zoals meedenken, alternatieven bieden en initiatief nemen, zaken die we bij huisleverancier Caspar de Haan vaak zien en waarderen. Natuurlijk moeten ze zich, net als alle leveranciers, keer op keer bewijzen, met goede plannen komen en altijd concurrerend aanbieden. Ze werken inmiddels 90 jaar voor DAF dus een match is er absoluut.”  

 
04sep

Caspar de Haan Academy

“Onze werkprocessen veranderen écht heel snel, door ontwikkelingen als resultaatgericht samenwerken en nieuwe technieken. En ondertussen groeit ons bedrijf ook nog eens als kool.” Aan het woord is Roy van Bavel, cursuscoördinator bij de Caspar de Haan Academy. Een eigen bedrijfsvakschool die eind vorig jaar is opgericht, om zelf vakmensen op te kunnen leiden en bij te scholen. “Zodat we een antwoord hebben op de enorme vraag naar goed opgeleide vakmensen.” Leerzaam en leuk “De eerste lesmodule die de vakmensen bij de Academy konden volgen was een training in houtrotherstel, glas plaatsen en onderhoudsschilderwerk. In juni volgden de modules twee en drie. In Tilburg ging een groep deelnemers aan de slag met het spuiten van kozijnen met verf op waterbasis. Een andere groep kreeg in Den Bosch – op onze vaste Academy-locatie – les in het aanbrengen van coatings op vloeren. Na een gezamenlijke lunch wisselden de groepen van onderwerp en locatie. Niet alleen leerzaam dus, maar ook leuk.” Voor nieuwe én huidige medewerkers “Onze Academy richt zich op training van nieuwe werknemers en bijscholing van huidige medewerkers”, vervolgt Roy. “Mooi om te zien hoe leergierig en enthousiast ze allemaal zijn! En ze dragen zelf al nieuwe onderwerpen aan voor de volgende sessies. Meestal werken wij met schilders in opleiding, die in de praktijk samenwerken met een leermeester. Ze komen met zijn tweeën naar onze Academy en werken met elkaar aan de opdrachten. Dat geeft binding en een nog betere samenwerking op de werkvloer.” Over het vervolg: “Onze mensen geven zelf aan wat ze nog willen leren of verder willen ontwikkelen. Op basis daarvan vullen we de komende lesmodules in. In het najaar is de derde sessie. Onderwerpen die op de rol staan zijn onder meer schuurprogramma’s, meetapparatuur, timmeren, isoleren en aanbrengen van brandveiligheidsvoorzieningen.” Het gaat niet alleen om opleiden en bijscholen bij de Caspar de Haan Academy: doel is ook om de inzetbaarheid te verbeteren van medewerkers. Per vakgebied kunnen deelnemers hun kennis en vaardigheden verbeteren. De lesmodules zijn toegespitst op eigen productkeuzes en worden ondersteund door geselecteerde toeleveranciers. De Caspar de Haan Academy sluit naadloos aan op de bestaande opleidingen van reguliere schildersvakscholen.

 
13aug

Bouwer uitdagend gasloos transformatieproject

Fantastisch dat wij als bouwer 2 kantoorpanden mogen transformeren tot 20 gasloze appartementen voor woningcorporatie Helpt Elkander in Nuenen .Vanuit onze tak ‘planmatig onderhoud’ werken we al langer voor woningcorporatie Helpt Elkander uit Nuenen. Onlangs kregen we de kans van deze corporatie om deel te nemen aan een tender voor de ombouw van een kantoorpand (Bergvinkhof) en een voormalig politiebureau (Vincent van Goghstraat) tot twee eigentijdse appartementengebouwen met 20 appartementen. Het is goed om te concluderen dat het echt een voordeel is als we met onze partners al in de initiatieffase aan tafel kunnen zitten voor planvorming, ontwerp en engineering. Wij als bouwer met als partners ontwikkelaar Joost Engelen van PM+ Ontwikkeling, de architect en installateur. Samen hebben we het winnende plan ingediend voor deze transformatie. In onze aanpak hebben we tevens voorzieningen getroffen om de twee appartementengebouwen in de toekomst eenvoudig op te waarderen naar Nul Op de Meter.

 
09jul

Dakrenovatie verzorgingscomplex de Vlasgaard

In opdracht van Stichting Valkenhof hebben we onlangs de daken vernieuwd van 2 van de 3 gebouwen van zorgcentrum de Vlasgaard in Valkenswaard. In de Vlasgaard wonen naast cliënten met dementie ook mensen die zelfstandig wonen, al dan niet met zorg. Op basis van een uitvraag onder 3 partijen hebben we de opdracht gekregen vooral omdat in onze aanpak de bewoners van het complex centraal stonden. De nadruk lag op het minimaliseren van overlast. Hiervoor hebben we onder andere aan de buitenkant een trappentoren gebouwd, zodat we altijd van buitenaf het dak op zijn gegaan. Ook zijn al onze medewerkers geïnstrueerd om geluidsoverlast waar mogelijk te beperken. Tijdens een kick-off sessie met het verplegend personeel hebben we de planning en de verschillende werkzaamheden toegelicht. Dit werd enorm gewaardeerd en hiernaast werd vooral het feit dat er één aanspreekpunt was, als zeer prettig ervaren. Gedurende de hele dakrenovatie hebben de bewoners nauwelijks tot geen overlast gehad. De factor ‘weer’ is erg belangrijk bij een dakrenovatie, bij dit project heeft het nauwelijks voor vertraging gezorgd. Aan het eind van iedere werkdag was het dak helemaal waterdicht. Zorgcentrum de Vlasgaard bestaat uit drie gekoppelde gebouwen (de Goudsbloem, Teunisbloem en Zonnebloem). In 4 weken hebben we het dak van de Goudsbloem en de Zonnebloem vernieuwd, totaal ruim 2000 m2. Hiernaast hebben we ook dakisolatie (XPS) aangebracht om op deze manier het complex energetisch richting label-B te brengen. Door de extra laag van circa 90 millimeter moest de dakrand worden aangepast, hiervoor hebben we een zeer fraai plaatstaal profiel ontwikkeld welke we vooraf prefab hebben gemaakt. Verder is permanente valbeveiliging aangebracht, is bliksembeveiliging opnieuw aangelegd en hebben we alle dak toevoeren en rookgasafvoeren aangepast.