07okt

(Digitale) communicatie bij renovatie

 
Onze renovatie app, digitaal opnamesysteem, renovatiekalender en  programma voor cloudopslag hebben ons communicatieproces ingrijpend vereenvoudigd. We hebben hierbij  goed gekeken naar de belanghebbenden in het renovatieproces die hiermee toegang hebben tot alle benodigde informatie. Deze tools zorgen voor een veel efficiëntere informatievoorziening vanuit 1 bron. Ook tijdens ‘warme’ opname, voorbereiding, planning en uitvoering, wordt de informatie door alle betrokkenen in de cloud opgeslagen. Hiermee doen alle samenwerkende partners geen zaken meer dubbel en werkt iedereen met dezelfde informatie. Geen misverstanden meer door diverse bestanden en verschillende versies. Super efficiënte informatievoorziening vanuit 1 bron, alles in één keer goed.

Deze tools zijn geen vervanging van persoonlijk contact met de bewoners maar een waardevolle aanvulling. De eerste resultaten en bevindingen zijn bijzonder positief. Welke tools we in de communicatie met bewoners inzetten, stemmen we af met de opdrachtgever en proberen zo naadloos aan te sluiten op de communicatie van de corporatie met haar huurders.  De renovatie scheurkalender  zetten we in bij situaties waar digitaal door omstandigheden niet  is handig is. De scheurkalender is net als de app ook 100% ingericht volgens de persoonlijke situatie – renovatie per huisadres.

Aansluitend zullen we op korte termijn ook de hele servicecall digitaliseren. Hiermee blijven we vóór, tijdens en na renovatie optimaal in contact met de bewoners. Met de verkregen data zijn we in staat om het renovatieproces doorlopend te optimaliseren.

Voor meer informatie over deze tools kunt u contact opnemen met ralf@caspardehaan.nl